Siirry suoraan sisältöön

Haemme viestinnän freelanceria Kesäkumi-kampanjaan

Syöpäjärjestö hakee yhteistyössä YleX:n, Suomen Punaisen Ristin ja Väestöliiton kanssa someviestinnän ja digimarkkinoinnin freelanceria Kesäkumikampanjaan vuodelle 2020.

Kesäkumi on Syöpäjärjestön, Suomen Punaisen Ristin, Väestöliiton ja YleX:n kesäkampanja. Kesäkumi-kampanja ja siihen kuuluva teemakappale ovat olleet jo 24 vuotta osa nuorten elämää. Kampanjan tavoitteena on lisätä nuorten kondomin käyttöä, puhua turvallisen seksin puolesta, lisätä tietoa seksitaudesta ja vahvistaa myönteistä asennetta kondomin käyttämistä kohtaan.

Kampanjaan liittyy kiinteästi kondomien jakaminen ja jalkautuva työ Suomen kesäfestivaaleille. Viestinnän tekemiseen lukeutuu aktiivinen someviestintä ja markkinointi kohderyhmälle, haastatteluiden tekeminen, tiedottaminen, visuaalisen sisällön tuottaminen ja tietysti myös jokakesäinen Kesäkumi-kappale, joka saa YleX:llä runsaasti radiosoittoa.

HAEMME

Viestinnän freelanceria Kesäkumi-kampanjaan

Kyseessä on määräaikainen (4-5 kk sopimuksen mukaan) ja osa-aikainen (keskimäärin n. 20-30 tuntia viikossa) kesätyöpaikka freelancer-sopimuksella touko-elokuussa 2020.

Työtehtäviin kuuluu Kesäkumi-kampanjan viestintäkokonaisuudesta vastaaminen ja 3-4 käyntiä kesän festivaalilla, joissa Kesäkumi-kampanja on edustettuna. Työ vaatii erittäin itsenäistä työotetta ja matkustusmahdollisuutta. Työ on osittain myös viikonlopputyötä. Työtehtäviin kuuluu viestintäsuunnitelman tekeminen ja somekanavien monipuolinen hyödyntäminen. Työssäsi tuotat sisältöä seksuaaliterveyteen liittyvistä aiheista. Vastaat Kesäkumi-kampanjan omien kanavien someviestinnästä ja somemarkkinoinnista, uutisten tai haastatteluiden tekemisestä, visuaalisen sisällön (Instagram ja Facebook) tuotannosta ja some-rapotin laatimisesta.

Tarjoamme sinulle:

  • Monipuoliset viestinnän työtehtävät hauskassa kesäkampanjassa, jossa pääset tutustumaan niin järjestömaailmaan kuin Yleisradion toimintaan. Viestinnän tekijää tukee monialainen ja osaava Kesäkumi-kampanjatiimi.
  • Energisen ja luovan työpaikan, jossa panostetaan yhteistyöhön ja kehittämiseen

Odotamme sinulta:

  • Hallitset sosiaalisen median sisällöntuotannon ja viestinnän (Facebook ja Instagram)
  • Businessmanagerin käyttäminen ja maksetun markkinoinnin tekeminen on sinulle tuttua kauraa tai olet valmis oppimaan sen käytön työn alkaessa.
  • Ymmärrät kohderyhmämarkkinoinnin arvon ja olet kiinnostunut terveysviestinnän tekemisestä ja seksuaaliterveyteen liittyvistä teemoista
  • Pystyt sitoutumaan 3-4 festivaaliin kesän 2020 aikana (esimerkiksi YleXPop, Blockfest, Weekend)
  • Kykenet tuottamaan monipuolista visuaalista sisältöä ja hyödyntämään jo olemassa olevaa sisältöä kekseliäästi eri kanavissa
  • Sinulla pysyy kynä kädessä ja kykenet tuottamaan seksuaaliterveysteemoista Kesäkumi-kampanjalle sopivaa ja tiedoltaan luotettavaa sisältöä
  • Olet kehittämishaluinen ja tahdot olla mukana uudistamassa ja vahvistamassa Kesäkumi-kampanjan someviestintää

Työnkuva ja varsinaiset työtehtävät tarkennetaan yhdessä valitun hakijan kanssa. Valittu henkilö perehdytetään työtehtävään ja kampanjakokonaisuuteen.

Mikäli tämä kuulostaa unelmiesi kesätyöpaikalta, laita vapaamuotoinen hakemus osoitteeseen rekrytointi@cancer.fi 22.3.2020 mennessä.

Liitä hakemukseen ansioluettelo, palkkatoive (tuntipalkka tai kiinteä kuukausipalkkio 30h/vko työtunneilla) ja lyhyt työnäyte sosiaalisen median tai viestinnän projektista, jota olet ollut toteuttamassa.

Tiedusteluihin vastaa Suomen Syöpäyhdistyksen kehittämispäällikkö Heidi Löflund-Kuusela torstaina 12.3. klo 10-12 ja perjantaina 13.3. klo 11-13, puh. 050 4388 841. Emme valitettavasti ehdi vastata sähköpostitiedusteluihin.

Syöpäjärjestöillä tarkoitetaan Suomen Syöpäyhdistyksen ja Syöpäsäätiön muodostamaa kokonaisuutta.